7471 XP
621 inlägg
The_new_cake skrev:
Nollställs eller tas resultat bort någon gång - eller är det "hetast under all tid"? Det vill säga, visar den de trådarna som flest har besökt någonsin eller visar den de trådarna som flest har besökt senaste dagarna?
Såhär funkar det:
* Alla trådar har en counter, som till en början står på 0. När en medlem besöker tråden för första gången läggs medlemmen till i en logg och trådens visningsantal ökar med 1. Finns medlemmen redan i logg görs inte detta.
* Varje natt (vid 4:00) halveras countern, och medlemslistan nollställs (med andra ord, ett nytt besök i tråden av samma medlem ökar counter igen).
På svenska: Countern går efter unika besök per dag, och den halveras varje natt.
Tillägg: Denna counter fungerar även i klubbar. Däremot har jag ingen aning om hur jag ska få fram en sådan lista i klubbforumet, eller ens om jag ska göra det. Jag implenterade det bara p.g.a. det gjordes i samband med allt annat pga hur forumen funkar, och att det kunde vara bra att ha redan existerande data om detta skulle användas. Förslag på vart jag kan placera den i klubbar, samt om jag alls ska göra det välkomnas!
| Tänk | Skriv | Rätta | Skicka | Vänta |
FIQ - medlem
(Inspirerad från signatur av Anti)